• לבחינת כדאיות ראשונית של הגנה על הלוגו שלך באמצעות סימן מסחר רשום, נא להשיב על השאלון*:




  • * שאלות אלו נוסחו על ידי עו”ד מתחום הקניין הרוחני והתשובות יבדקו על ידו. תשובותיך יאפשרו לנו לנתח באופן ראשוני וכללי את כדאיות ההגנה המשפטית על הלוגו שלך בסימן מסחר רשום. כל התשובות הינן למיטב ידיעתך בלבד ואין בהן משום התחייבות כלשהי מצידך לגבי מצב עובדתי או משפטי שאינו בידיעתך ו/או למיטב הבנתך.

האם הלוגו שלך מוגן?

אין ספק כי הלוגו (כולל השם, העיצוב והסלוגן הנלווה) הוא אחד מעמודי התווך של המיתוג והמוניטין שלך כאחד. כאשר מבודדים את כל שאר המרכיבים הרבים של המיתוג שלך הרי שמבחינה חזותית – הלוגו שלך תמיד עומד במרכזם. זו גם הסיבה שהלוגו משמש בכל מהלך שיווקי של העסק (מעסקים קטנים ועד חברות הענק). המסקנה המתחייבת מכך היא כי בכל מצב של שוק תחרותי הלוגו שלך – מלבד היותו מעוצב בקפידה על פי צרכיך – חייב לעמוד על קרקע משפטית מוצקה. במילים אחרות ניתן לתמצת זאת כך: "בכל מבחן משפטי ובכל מקום בו העסק שלך פעיל, הלוגו שלך חייב להיות תמיד מוגן".

הסיכון העיקרי הנובע משימוש בלוגו שאינו מוגן כראוי מבחינה משפטית, הוא מצב בו תוגש נגדך תביעה משפטית ותיאלץ להשקיע משאבים מיותרים בסכסוך משפטי, ולבסוף אף תיאלץ להפסיק להשתמש בלוגו לחלוטין (לרבות איסוף והורדת כל מוצריך מהמדף ככל שיש לך כאלו). במצב כזה, קיימת אפשרות סבירה כי תחויב בתשלום פיצויים כספיים לתובע ובגין כל התקופה שבה עשית שימוש בלוגו.

הסיכוי העיקרי או התועלת העיקרית הנובעת מהגנה משפטית נאותה על הלוגו שלך הוא מצב שבו תוכל אתה, כבעלים החוקי של הלוגו, למנוע מכל מתחרה לעשות שימוש בלוגו או להשתמש בסימנים הדומים לו עד כדי הטעיה. כבעל מוניטין בתחום, תוכל באופן הזה למנוע מכל מתחרה "לרכב על גב המוניטין שלך".

מה זה "לוגו מוגן"? האם די בעובדה שהלוגו עוצב עבורך (ואף במו ידיך) כדי שהוא יהיה מוגן? כיצד תוודא כי הלוגו שלך מוגן? להקטנת הסיכונים ולבחינת הנושא באופן פרטני וספציפי עבורך אנו ממליצים כי תמלא את השאלון בעמוד זה ותשלח את התשובות. יודגש כי מילוי השאלון רצוי גם עבור עסקים אשר כבר פועלים זמן רב תחת לוגו קיים. אנו נחזור אליך בהקדם עם תשובות.

להרחבה על הסיכונים והסיכויים המשפטיים (כולל דוגמאות) כנסו לעמוד סימן מסחר.