תהליך העבודה

על מנת להגיע לעיצוב איכותי ומרשים (בכל מדיה בה נבחר לעבוד) עלינו לפתח רעיון שיווקי חזק עליו יתבסס העיצוב. הצעד הראשון בפיתוח רעיון שיווקי מוצלח שכזה הוא היכרות מעמיקה עם הלקוח – מיהו? מהו? מה הוא מייצר? מה הוא משווק? איזה שירות הוא מעניק? במה הוא מתמחה? מיהם מתחריו ומה היתרון הייחודי שלו על פני מתחרים אלו? שאלות אלו ורבות אחרות הן כלי להיכרות מעמיקה ולזיהוי הערך המרכזי המבדל של הלקוח איתו אנו יוצאים לדרך.

חשוב להדגיש כי עיצוב עבור לקוח הוא תהליך יצירה משותף – אמנם המעצב הוא איש המקצוע בתחום אך היות והלקוח הוא מקור המידע (בד"כ אין מי שמכיר את התחום טוב ממנו) הרי שעזרתו ותרומתו בתהליך כמעט תמיד יביאו לתוצאה יצירתית וטובה יותר.

בהערת אגב נעיר כי אחד היתרונות הגדולים של תחום העיצוב הוא שכל לקוח מביא עימו עולם תוכן אחר ומרתק, ולכן תהליך העיצוב מעולם אינו זהה ובכל פעם צועדים בדרך אחרת המובילה ליעד ולמוצר חדשים.