תנובה, עיצוב לוגו דגי תנובה

המותג "דגי תנובה" נוצר בתחילת 2001 במסגרת שיתוף פעולה בין תנובה לבין טירת צבי לטובת שיווק והפצת דגים טריים. בעת עיצוב הלוגו היה צורך לשמר שני עקרונות: מצד אחד הלוגו נועד לתת ביטוי חזותי למחלקה ספציפית (דגים) בתוך חברת האם "תנובה" ולבדלה ממחלקות אחרות. מצד שני, הלוגו נדרש לשמר את המאפיינים של מותג העל "תנובה" תחתיו חוסה אותה מחלקה.

הפתרון: באמצעות שימוש בדמות דג המסוגנן במופע של קפיצה מעל פני המים (ויציאה בתנועה מהמסגרת) הושג הביטוי לטריות של דגי תנובה. השמירה על מאפייני מותג העל "תנובה" נעשתה על ידי שימוש נקי בשלושת הצבעים המזוהים עם מותג העל תנובה.

מקור ההשראה לעיצוב הלוגו לקוח מחוויית ילדות. בעת הרחצה במקלחת שיחקנו עם דגים שטוחים צבעוניים אותם ניתן היה להרטיב ול"הדביק" לאריחי המקלחון. אותה דמות של דג מקפץ נשארה חרוטה בזיכרון ושימשה מודל לעיצוב הלוגו.

השותפות לא המשיכה וכיום מפעל דגי תנובה נמצא בבית שמש ונושא לוגו אחר.

בניגוד ללוגו של השותפות, דגי המקלחת לא שינו צורה וצבע – הם נשמרו עד היום וכעת הם במקלחת חדשה המשרתת את ילדינו שלנו.